Let op:

de informatie op deze website wordt niet langer actief bijgehouden.  

Let op:

de informatie op deze website wordt niet langer actief bijgehouden.  
U bevindt zich hier: HomeInnovatie

INNOVATIE

Hybride binnentankschip Duandra

In augustus 2012 is de hybride binnentankschip, genaamd 'mts. Duandra', in de vaart gebracht. Het 110 meter lange schip heeft een breedte van 16,20 meter, een maximale diepgang van 5,13 meter en een laadvermogen van 6060 ton. De Duandra is voorzien van twee schroefas-aandrijvingen met ieder een Masson-keerkoppeling met twee ingangen, een normale ingang voor de hoofdmotor aan de voorkant en een tweede voor de EMS elektromotor aan de achterkant. Lees meer...

LNG Greenstream Tanker (update)

greenstreamtanker_klPeters Shipyards en Interstream Barging hebben samen met een groep gespecialiseerde partners een schip, genoemd LNG Greenstream Tanker, ontwikkeld dat volledig op LNG gaat varen. De eerste LNG Greenstream Tanker, L110 x B11,40 x D3,20 meter en ca. 2.900 ton laadvermogen, zal eind 2012 of begin 2013 in de vaart komen. De bouw van de LNG Greenstream Tanker, die volledig bij Peters in Kampen gaat plaatsvinden, kost circa 2 miljoen euro meer dan een gewone tanker.

Lees meer...

Watertruck (update)

watertruck_logoTal van industriele verladers bevinden zich langs kleinere vaarwegen en kunnen alleen door kleine schepen worden bediend. Maar ook op grote vaarwegen zijn kleine schepen nodig voor verladers met beperkte opslagcapaciteit. Watertruck' wordt gestimuleerd vanuit het Europese programma ‘Interreg IVB Noord-West Europa' en beoogt het in de markt zetten van een nieuw en innovatief transportconcept voor de binnenvaart op kleine vaarwegen (van CEMT Klasse I - 300 ton - tot en met CEMT klasse IV - 1500 ton). Lees meer...

Veka-Group ontwikkelt kleine LNG tankers

LNGVeka-Group ontwikkelt drie nieuwe LNG tankers die ook als bunkerschip dienst kunnen doen. Twee tankers zijn bestemd voor short sea en/of kustvaart. De derde tanker, de LNG binnenvaart bunkertanker, is een wereldprimeur. De tanker vaart vrijwel volledig op de ‘boil off' van de lading en is 100% emissievrij. 'Boil off' houdt in dat de voortstuwingsmotor draait op vrijgekomen gas uit de lading LNG.

Lees meer...

Elektrische Ecoboot Utrecht

ecoboot_klDe gemeente Utrecht heeft in april 2012 haar tweede elektrisch aangedreven vrachtschip in gebruik genomen. De Ecoboot neemt de taak van de oude vuilnisboot over en wordt ingezet om vuilnis in de binnenstad op te halen. Het vaartuig heeft een lengte van 16,80 meter, een breedte van 4,20 meter. De bedraagt gemiddeld 1,00 meter en een kruiplijnhoogte van 1,63 meter.

Lees meer...

Pagina 1 van 19

Link_portalbinvrt
Link_CBRB Link_KonSchut
Link_BLN Link_BVB
Link_PBV Link_INE
Link_Blueroad Link_Flexfleet
Link_OCB Link_eu_Edinna
Link_EICB Link_BTB
Link_Agentschap Link_CCR
Link_WWINN Link_Rivers
Link_eu_Platina Link_eu_naiades
Link_Vaarweg Link_wetgeving
Link_techniek en bemanning
Link_Schuttevaer Link_Scheepvaartkrant
Link_Binnenvaartkrant Link_NT
EICB.png
Ga naar boven